Eilisen toinen merkintä oli jonkin teknisen vian vuoksi kadonnut. Sääli, pitkä teksti ja paljon asiaa. Tässä oleelliset:

- Dingolle tuli ummetus sen vaihdettua vähäksi aikaa kotiruuasta takaisin teolliseen (Jahti & Vahti energia ja Yarrah-tölkkisapuska, jälkimmäistä syönyt aiemmin ilman ongelmia). Ensikertaa selkeä terveydellinen ongelma, mitä olen havainnut kotiruuan hyväksi teolliseen nähden. Tein tuota edellisen merkinnän Hapan-Haukkua, niin pojan vatsa alkoi taas toimia.

- Laskeskelin koirien ruokabudjetteja. Jos ei käyttäisi puuroja, riisejä, ohrasuurimoita, makaroneja tai halpaa koiran jauhelihaa, saisi koiriin helposti uppoamaan 90 euroa kuussa per koira. Hiilihydraattipuolen mömmöjen ja jauhelihan määrää lisäämällä saa päivittäiset ruokintakulut alle kahteen euroon, jolloin ollaan alle kuudessa kympissä kuussa. Silti se on paljon enemmän, mitä alunperin arvioin koiran ruokintaan menevän.

- Jos olet opiskelija, sinulla ei ole varaa ruokkia kahta koiraa laadukkaasti ilman ulkopuolista apua. Ihan vain tiedoksi kaikille opintotuen ja lainan varassa eläville, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä olin viime syksynä Rokkaa harkitessani. Eli miettimässä, ottaisiko toisen koiran. Ottakaa se sitten, kun valmistutte opinnoistanne ja olette työelämässä, jos mahdollista. Minulla on onneksi perhe tukenani, mutta kyllä nolottaa silti roikkua toisten kukkarolla sen vuoksi, että arvioin pennusta tulevat kulut päin peetä. :P

- Eläinsuojeluhommia: jeesasin löytöeläinkotia toimimalla autokuskina eläinlääkärireissulla. Ihan rutiinihommia, rokotukset, sirutukset ja kastraatio. En päätynyt kissan röntgenhoitajaksi, kuten edellisellä kerralla tällaisella keikalla ollessani.

* Sunnuntaina olen löytöeläinkodin avoimissa ovissa pitämässä rescuekoirainfopöytää. Minulla vierähti eilen tunti 3D-tuntien lomassa, kun kävin tulostamassa Kodittomien Koirien Ystävät ry:n ja Dog Force Onen esitteitä. Nyt jännittelen, ehtivätkö Rekku Rescuen esitteet tulla ajoissa...